Welke vragen worden er gesteld tijdens een sollicitatiegesprek in een interimkantoor?

Een sollicitatiegesprek bij een uitzendkantoor da's een beetje zoals een sollicitatiegesprek bij een bedrijf. Meer nog, je solliciteert bij 10 bedrijven tegelijk! Dat komt omdat een interimkantoor samenwerkt met verschillende bedrijven. Een uitzendconsulent zal dus voor jou tussen al zijn/haar klanten zoeken naar de job die het best bij jou past. Da's pas handig!

Als je via een interimkantoor solliciteert voor een specifieke job, dan zullen de vragen voor een groot deel peilen hoe goed jij bij die job past. Dat is dan enerzijds op basis van 'harde' criteria, zoals:

  • Geraak je vlot op de werkplek?
  • Kan jij werken volgens het uurrooster van die job?
  • Spreek je de taal die nodig is voor de job?
  • Kan jij werken met de machines of programma's die het bedrijf gebruikt?
  • ...

Harde criteria zijn criteria waar het bedrijf niet van kan afwijken. Met andere woorden: dingen die je moet kunnen, omdat je anders de job niet zou kunnen uitoefenen. En als er harde criteria bestaan, dan bestaan er ook zachte. Dan gaat het vaak over vaardigheden die handig zijn, maar geen must, of die op de job nog aangeleerd kunnen worden.

Omdat een interimkantoor met verschillende bedrijven samenwerkt, zal een uitzendconsulent ook vaak vragen stellen die algemeen zijn, zoals:

  • In welk uurrooster kan je werken?
  • Wat zijn je sterke punten?
  • Wat motiveert jou?
Heb je na dit artikel nog een vraag?
Stel ze hier!
Wij zoeken het voor jou uit!