Als je werkt als uitzendkracht krijg je je loon wekelijks in plaats van maandelijks. Voor je loon betaald kan worden door het interimkantoor, moet het interimkantoor iets belangrijks doen: je prestaties opvragen.
Prestaties opvragen
Het interimkantoor contacteert de klant om te checken hoeveel uren je precies gewerkt hebt, en wanneer je die precies gewerkt hebt. Die uren staan wel al op je contract, maar dat wil niet zeggen dat je exact zoveel uur gewerkt hebt. Dat kan wat meer of wat minder zijn. Het is belangrijk dat je krijgt waar je voor gewerkt hebt. Al dit gebeurt in het begin van de week nadat je gewerkt hebt.
Als alle prestaties ingegeven zijn, dan krijg je je loon uitbetaald door het uitzendkantoor. Denk je dat er een fout staat op je loonbrief, of dat er iets niet klopt met je loon? Contacteer dan zo snel mogelijk het interimkantoor om dit recht te zetten. Lees daarom zeker ook het artikel “Wat moet ik doen als er minder gepresteerde uren op mijn loonbrief staan dan dat ik effectief gepresteerd heb?”.